Probleem met btw-registratie in Duitsland en Nederland bij een eenmanszaak
Hallo allen,
Ik heb een eenmanszaak in Nederland en mijn account in Seller Central is geregistreerd onder mijn handelsnaam. Ook heb ik een Duits btw-nummer, maar omdat Duitsland altijd je persoonlijke naam koppeld aan het btw-nummer ontstaat hierdoor een probleem in het systeem van Amazon.
Tijdens het invoeren van mijn Duitse btw-nummer kreeg ik echter de melding dat ik er een fout is. Na contact op te hebben genomen met de Account Health Support bleek dat ik mijn bedrijfsnaam moest aanpassen naar mijn persoonlijke naam in mijn Seller Central-account, om overeen te komen met de Duitse btw-eisen. Na deze wijziging werd mijn Duitse btw-nummer goedgekeurd.
Nu heb ik echter het probleem dat mijn Nederlandse btw-nummer niet geaccepteerd wordt, waarschijnlijk omdat de gegevens niet meer overeenkomen. Ik heb contact opgenomen met de support, maar daar zeggen ze juist weer dat ik mijn bedrijfsnaam moet invoeren om het Nederlandse btw-nummer goedgekeurd te krijgen. Niemand lijkt echt te kunnen helpen met dit specifieke probleem voor Nederland. Ook de Nederlandse seller central support niet.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt voor alle hulp en tips!