Hallo collega-verkopers,
Ik wil graag mijn recente ervaring delen met Amazon's verificatieproces, zodat anderen hier hopelijk niet door worden getroffen. Na maanden van hard werken en volledige naleving van de verkoopvoorwaarden werd mijn verkopersaccount zonder waarschuwing gedeactiveerd. Alle advertenties zijn verwijderd, en de tegoeden op mijn account worden nu vastgehouden. Echt een criminele acties van Amazon!
Amazon meldde dat mijn zakelijke documentatie “niet aan de vereisten voldeed,” ondanks het feit dat mijn bedrijf volledig geregistreerd en legaal is, met alle documentatie op orde. Ik heb meerdere keren geprobeerd om de documenten opnieuw in te dienen en meerdere cases geopend om het probleem op te lossen, maar ik kreeg steeds dezelfde melding zonder verdere uitleg of concrete feedback.
Hierdoor zit ik nu vast in een situatie waarin ik mijn tegoeden en account kwijtraak, terwijl ik volledig heb voldaan aan de gestelde eisen en elke keer weer de benodigde documenten heb aangeleverd. Ondanks herhaaldelijk contact krijg ik geen duidelijke antwoorden en blijft mijn account geblokkeerd. Wat een diefstal is dit ik ga hiervoor een zaak starten en de schade verhalen op Amazon!
Tip voor andere verkopers:
Zorg dat al je bedrijfsdocumenten up-to-date zijn, en bewaar elke vorm van communicatie en bevestiging van Amazon.
Houd rekening met mogelijke systeemfouten bij het uploaden van documenten. Probeer bij problemen zo snel mogelijk contact op te nemen met de support en vraag om handmatige controle van je documenten.
Documenteer alles – alle pogingen om documenten in te dienen, alle mails en reacties die je van Amazon ontvangt, zodat je bewijs hebt bij een eventueel bezwaar.
Hopelijk helpt mijn ervaring anderen om voorzorgsmaatregelen te nemen en te weten wat je kunt doen als je in een soortgelijke situatie terechtkomt. Het is frustrerend en schadelijk voor je bedrijf, maar laat je hierdoor niet ontmoedigen en probeer je rechten actief te verdedigen!
Zijn er anderen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Elk advies over hoe je effectief bezwaar kunt maken bij Amazon zou enorm helpen.
Succes en sterkte aan iedereen!